• Persoonlijk contact
  • Verzenden of Ophalen in onze fysieke winkel
  • Maatwerk in creaties en reparaties

9.5Out of 167 Reviews

Wij maken gebruik van cookies. Indien u verder gaat op onze website, gaat u daarmee akkoord.

Wij maken gebruik van cookies. Indien u verder gaat op onze website, gaat u daarmee akkoord.


Uitleg van het "Corona / Covid-19"winkelbeleid van Goldberg Juweliers

Geachte klant,

Update 15 december 2020,

Geachte klant, na de intelligente lockdown van begin dit jaar, heeft het kabinet nu onverwachts alsnog gekozen voor een minder intelligente lockdown. Er is veel onduidelijkheid over wat wel mag en wat niet, maar ook over wie wat wel wat mag en wie niet. Hema dicht, kruitvat niet? Hema toch open maar Action dicht? Action toch open of toch weer dicht? Gaat het om hetgeen er verkocht wordt? Of om de manier waarop betreffende keten geregistreerd staat? Als een kruidenier speelgoed verkoopt mag het wel? Als een warenhuis voedsel verkoopt mag het niet? Is administratieve status in de strijd tegen corona belangrijker dan de daadwerkelijke praktijk? Laten we hopen dat het uiteindelijk om de praktijk gaat, want anders kan men oprecht twijfels zetten bij de logica van de maatregelen.

Gevolgen voor ons:

  • Showroom dicht, webshop open en telefonisch bereikbaar di t/m za 10:00-15:00

Onze fysieke winkel/showroom is dicht. U kunt dus niets in onze showroom kopen. Online kunt u nog wel aankopen doen in onze webwinkel. (Volgens de Federatie Goud en Zilver, mogen online aankopen niet in de winkel opgehaald worden.)

  • Reparatie atelier open di t/m za 10:00-15:00

Reparaties mogen op afspraak wél gebracht en opgehaald worden. (in tegenstelling tot online aankopen vreemd genoeg). maximaal 1 persoon tegelijk in de winkel op afspraak!!! (bel of mail vooraf)

  • Financiële dienstverlening

Zeker in onzekere tijden is het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot krediet. Zeker mensen met een beperkte toegang tot regulier krediet mogen juist nu niet verstoken blijven van een legale en toegankelijke manier van krediet verkrijgen. Juist om deze onzekere periode door te komen. Vuistpand is van oudsher voor deze groep mensen een laatste/enige mogelijkheid. Om die reden blijven ook Gemeentelijke pandhuizen en particuliere pandhuisketens als Goudwisselkantoor nu nog gewoon open. Ook wij bieden op afspraak dus nog de mogelijkheid om te "verpanden". Verpanden of ophalen mag op afspraak, verlengen alleen online om niet essentiële contactmomenten te minimaliseren. Voor wie online betalingen geen mogelijkheid zijn; geen zorgen, u krijgt in dat geval uiteraard uitstel tot na 19 januari 2021.  

Het is allemaal behelpen en we hopen op uw begrip hiervoor. Inmiddels hebben ook de beleidsmakers aangegeven dat ze ook niet precies weten in hoeverre deze lockdowns werken en ook de doelstellingen zijn dit jaar al meerdere keren veranderd. Van groepsimmuniteit, naar zorg ontlasting, naar IC ontlasting, naar minder besmettingen, en weer naar minder ziekenhuisopnames. Laten we snel hopen op meer perspectief en een minder aspecifieke aanpak voor dit specifieke probleem.

Geachte klant,

Als gevolg van de politieke besluiten rond het “Corona virus” / “Covid-19”, hebben wij helaas enkele aanpassingen moeten doen in ons winkelbeleid.
Voor zover de overheid het toelaat, baseren wij ons beleid op wetenschappelijk onderzoek en in het belang van de volksgezondheid in brede zin; niet op politieke willekeur of opportunisme. Wij putten kracht uit de positieve intenties van zowel voor- als tegenstanders van de huidige maatregelen. Laten we niet vergeten dat we allemaal lijden onder de maatregelen, is het dan niet juist goed om mild te zijn voor elkaar? Laten we samen streven naar een beter normaal!

  • 1 - Mondkapjesbeleid in onze winkel! *zie uitleg verderop.

    -Geen mondkapje? Graag! Wij zien liever uw glimlach dan een mondkapje.

    -Wel een mondkapje? Ook dan bent u welkom, maar gelieve dat pas binnen in de hal op te doen, zodat we kunnen zien wie er binnenkomt. (Wij kijken als juwelier helaas noodgedwongen anders tegen gezichtsbedekking aan dan andere ondernemers.)

  • 2 – 1,5 meter afstand in onze winkel. Wij vragen iedereen om 1,5 meter afstand van anderen te bewaren in onze winkel. *

  • 3 – Maximaal 5 klanten tegelijk in onze winkel, geen groepen van meer dan 2 personen. Om de 1,5 meter beter te kunnen garanderen, laten wij in de regel maximaal 5 personen en maximaal 2 personen per gezelschap toe in onze winkel.

  • 4- Contactloze desinfectiezuil is in de winkel aanwezig. Gebruik is niet verplicht! Aan veelvuldig “ontsmetten” van handen, kleven voor-maar ook nadelen. Bent u zich daarvan bewust!

  • 5- Spatschermen zijn aanwezig boven onze balie. Dankzij het spatscherm kan een ouderwetse babbel toch nog binnen de 1,5 meter. 

  • 6-Bel of mail ons voor vragen. Ons telefoonnummer is +31(0)402453667 en ons E-mail adres is [email protected]

* Toelichting van ons winkelbeleid:

Waarom géen mondkapjesplicht in onze winkel (algemeen)?

Wij zijn inderdaad op de hoogte van recent onderzoek van de TU delft (besproken in Kassa) met betrekking tot het "niet functioneren" van niet-medische mondkapjes die nu in omloop zijn, en het bredere Deense onderzoek waaruit blijkt dat mondkapjesplicht niet werkt in strijd tegen Covid-19, evenals de risico’s voor de volksgezondheid op lange termijn bij het massaal dragen van mondkapjes, zoals onlangs onder andere aangehaald door immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters en gepubliceerd in HP de Tijd.
Aangezien zorgvuldige wetenschappelijke onderbouwing voor het massaal dragen van mondkapjes niet bestaat, laat staan dat een draagplicht dus is afgezet tegen de potentiele risico’s voor volksgezondheid en fundamentele vrijheden, maakt dat wij het niet moreel vinden om blindelings het advies van de regering over te nemen. Conformeren is immers niet hetzelfde als moreel of verstandig handelen. En wij geloven dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor de handhaving middels hun discretionaire bevoegdheid hier om morele en principiële redenen niet op zullen handhaven. 

Hoezo geen mondkapjesplicht bij Goldberg Juweliers (specifiek)?

1- Wij zijn geen publieke ruimte waar men vrij in en uit kan lopen. Wij hebben een sluis en bepalen wie er binnenkomt. (Bel aan of bel op en we maken ter plekke een afspraak.) 

2- De plicht geldt niet voor wie om (bijvoorbeeld) medische redenen geen mondkapje kan dragen. Wij mogen u van de wet niet vragen naar medische gegevens. Ergo: Wij mogen u niet vragen naar de redenen waarom u geen mondkapje draagt. Komt u binnen zonder mondkapje, dan gaan wij er vanuit dat u daar goede (medische) redenen voor heeft en bent u dus welkom.

3- Klanten met gezichtsbedekking zien wij als juwelier niet graag. Het maakt identificatie moeilijker en verhoogt het risico op overvallen, diefstal en wisseltrucs. Het dragen van mondkappen maakt ons werk onveiliger

4- Aangezien er geen specifieke beschermende eisen aan de te dragen mondkapjes wordt gegeven in de wet, is er per definitie geen medische noodzaak welke de spoedwet vereist. Juridisch is de mondkapjesplicht een schwalbe.  

Waarom is 1,5 meter wél verplicht in onze winkel?
Als onderneming worden wij door de overheid verantwoordelijk gehouden voor het naleven van die 1,5 meter, op straffe van enorme boetes of zelfs sluiting. Dat maakt dat we simpelweg genoodzaakt zijn om de anderhalve meter afstand regel te hanteren. (Dit staat dus los van vragen over de proportionaliteit, wetenschappelijke of juridische onderbouwing van die verplichte 1,5 meter afstand.) Wij vragen om uw begrip hiervoor.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

Juweliers Goldberg 4,9 / 5 - 31 Reviews @ Google Reviews